23 Νοέ Με ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό η ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ- Λ. Ιωαννίδης: Ένα έργο σφραγίδα που θα δώσει νέα προοπτική
Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την αξιοποίηση του χώρου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κοζάνης είναι γεγονός. Η επόμενη μέρα για την πόλη είναι ήδη εδώ. Πράσινο, αναψυχή, πολιτισμός, επιχειρηματικότητα συνδυασμένα σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης.
Ένα σπουδαίο βήμα στην υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Κοζάνης αποτελεί η προκήρυξη σε σύντομο χρονικό διάστημα του Ανοιχτού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ, περίπου 170στρμ. , που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης το βράδυ της Πέμπτης.
Ένα όραμα δεκαετιών γίνεται πραγματικότητα, όχι αποσπασματικά, αλλά ως τμήμα του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ 2014-2020) του Δήμου Κοζάνης που αφορά σε παρεμβάσεις κοινωνικής – περιβαλλοντικής – οικονομικής αναβάθμισης, αναζωογόνησης και ανάδειξης της ευρύτερης περιοχής του νοητού άξονα με αφετηρία την πρόσφατα αναπλασθείσα κεντρική πλατεία Νίκης της πόλης και τέρμα την περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού του ΟΣΕ.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης ο οποίος επεσήμανε πως «ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου, για πρώτη φορά, σχεδίου που θα δώσει νέα προοπτική στην πόλη. Ένα έργο σφραγίδα για μας, ένα έργο που αποδεικνύει πως ο Δήμος Κοζάνης Κινείται».
Στην περιοχή μελέτης του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ζητείται να αναπτυχθούν και να χωροθετηθούν:
1. Η διαμόρφωση ενός ελκυστικού βιοκλιματικού πάρκου 54στρμ. περίπου με εκτεταμένους χώρους πρασίνου και δραστηριοτήτων υπαίθριας αναψυχής, ως νέου περιβαλλοντικού πόλου της Κοζάνης και ως σημαντικού συνεκτικού υπαίθριου χώρου εκτόνωσης και αναψυχής (χωροθέτηση π.χ. skateboard, mountain bike κλπ) και παράλληλα η αξιοποίηση 17στρμ. περίπου υφιστάμενων χώρων πρασίνου.
2. Μία στεγασμένη Δημοτική Υπαίθρια Αγορά, δυναμικότητας 350 θέσεων, με εγκαταστάσεις υπαίθριες, στεγασμένες αλλά και κλειστές. Ειδικότερα:
· Περί τα 6.000 τμ για την κατασκευή στεγάστρων, στην καλυπτόμενη επιφάνεια των οποίων, θα αναπτύσσονται οι πάγκοι των εκθετών που συμμετέχουν στη λαϊκή αγορά της πόλης, άλλες περιοδικές εκθέσεις κλπ
· Περί τα 1.000τμ, για μόνιμες κλειστές κτιριακές και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (χώροι διοίκησης και μικρών γραφείων, επιχειρήσεων εστίασης-αναψυχής, χώροι υγιεινής κλπ) σε ισόγεια ή διώροφα κτίρια.
3. Χρήσεις πολιτισμού (αίθουσα εικαστικών εκθέσεων, προβολών κλπ), στο υπάρχον μονώροφο κτίριο (αποθήκη ΟΣΕ), το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ή να επεκταθεί. Επίσης στη βόρεια πλευρά του κτιρίου προβλέπεται η διατήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής, ως τμήμα υπαίθριου Μουσείου Σιδηροδρόμου (μηχανή και βαγόνια ΟΣΕ).
4. Χώροι αθλητισμού (γήπεδα τένις και γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5) στη νέα επιφάνεια («πλατφόρμα») που δημιουργείται με την επικάλυψη του ορύγματος των σιδηροδρομικών γραμμών , ανατολικά της οδού Ιωνίας. Στη ζώνη αυτή, επιφάνειας περίπου 10,00 στρεμ., επιτρέπεται η ανάπτυξη πρασίνου, διαδρομών επικοινωνίας πεζών και ποδηλατών και αθλητισμού. Θα επιτρέπεται δόμηση μόνο μικρών υποστηρικτικών εγκαταστάσεων των παραπάνω χρήσεων.
5. Κοινωφελής χώρος (Βρεφικού – Παιδικού Σταθμού) περίπου 2στρμ. με εγκατάσταση χρήσεων /δραστηριοτήτων κοινωνικής πρόνοιας, δυναμικότητας 20-25 νηπίων , εντός του υφισταμένου κτιρίου το οποίο επιτρέπεται να ανακαινιστεί, επισκευαστεί ή επεκταθεί
6. Χώροι στάθμευσης περιμετρικά για την εξυπηρέτηση των παραπάνω χρήσεων.
Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στο γενικότερο σχέδιο παρέμβασης και διαμόρφωσης της περιοχής που περιλαμβάνει επίσης την Πλ. Λασσάνη, τις οδούς Ολύμπου, Αριστοτέλους και Βενιζέλου και τις ενδιάμεσες οδούς.